MediaWatch

Discovery og Snapchat indgår samarbejde i USA

Først indgik Snapchat en aftale med BBC om populær naturserie, og nu har det sociale medie indgået lignende aftale med Discovery.

Den amerikanske tv-koncern Discovery Communications har indgået et indholdssamarbejde med Snapchat. Det skriver TBI Vision.

Aftalen går ud på, at Discovery skal levere kortere videoformater eksklusivt til Snapchats brugere i USA. Formaterne vil bl.a. være inspireret af eksisterende Discovery-titler såsom Shark Week og Mythbusters. Videoerne vil være tilgængelige inden for et par måneder, skriver TBI Vision.

Derudover rummer aftalen også et samarbejde om annoncering, som betyder, at Discovery vil tilbyde Snapchats annonceteknologi til sine annoncører.

"Vi er begejstrede for at introducere vores ikoniske Discovery-indhold til Snapchat-fællesskabet. Få andre platforme er så dynamiske og engagerende, specielt blandt yngre publikum," udtaler Paul Guyardo, kommerciel direktør i Discovery Communications, til TBI Vision.

Aftalen med Discovery følger i hælene på en lignende, som Snapchat tidligere på måneden indgik med BBC's kommercielle arm, BBC Worldwide, om at lave indhold til det sociale medie fra anden sæson af naturserien "Planet Earth".

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Information nedlægger stillinger i sparerunde, Børsen har langt om længe landet ny overenskomst, og MediaWatch har skudt gang i en serie om en række store danske annoncører. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere