MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Discovery_2_02.jpg Foto: PR/Discovery Networks Denmark

Egmont-titler går med i Discoverys annoncenetværk

To sites under Egmont Publishing bliver en del af Discoverys annoncesamarbejde, der har fordoblet antallet af brugere i løbet af 2016.

AF

Discovery Networks' annoncesamarbejde Premium Video Network har indgået aftale med yderligere to samarbejdspartnere. Det oplyser Discovery i en pressemeddelelse.

Det er de to Egmont Publishing-sites herognu.dk og realityportalen.dk, der bliver en del af netværket. Premium Video Network fungerer sådan, at Discovery stiller videoklip til rådighed for samarbejdspartnerne og tjener penge på annoncer i videoerne. Samarbejdspartnerne kan hente trafik på at stille Discoverys klip til rådighed.

I første omgang er det kun de to nævnte Egmont-sites, der slutter sig til Premium Video Network, men forhåbningen er, at flere Egmont-sites vil slutte sig til.

"Vi er glade for, at kunne styrke vores indhold på herognu.dk samt realityportalen.dk med levende billeder fra programmer som "De Unge Mødre", "Topmodel" og "Ninja Warrior". Der er et rigtig stort og stærkt overlap mellem Discoverys programmer og det indhold, som brugerne på herognu.dk og realityportalen.dk efterspørger. Derfor har vi store forhåbninger til, at samarbejdet kan udvikle sig til glæde for både brugerne og for os og Discovery," siger Frank Vilstrup, kommerciel direktør hos Egmont Publishing, i pressemeddelelsen.

1 mio. unikke brugere

Annoncenetværket så dagens lys i januar 2016. Dengang var blandt andet BT og Metroxpress med i lanceringsbølgen. Siden har DBU, det nationale fodboldforbund i Danmark, sluttet sig til samarbejdet.

Discovery oplyser, at antallet af månedlige unikke brugere i november rundede 1 mio. i november. Det var en fordobling i forhold til niveau i april.

"Vi er blevet overrumplede over den succes, som Premium Video Network er gået hen og blevet. Ikke bare har brugerne taget rigtig godt imod vores videoindhold på vores partneres platforme. Det er også lykkedes at få endnu flere, stærke navne med på medlemslisten, inklusive Egmont og Dansk Boldspil-Union. Den vækst giver os en stærk tro på, at netværket går en lys fremtid i møde," udtaler Kasper Kryger, kommerciel direktør hos Discovery Networks Danmark.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her