MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
kvindelaeserbusinesspaaipad_soeren_bidstrup-version2.jpg Foto: Søren Bidstrup/Berlingske

Mobilselskab med medier om bord når 50.000 kunder

Mindre end et år efter debuten er mobilselskabet Plenti, der bl.a. tilbyder indhold fra Aller og Egmont, nået halvvejs i mål, siger direktør.

RITZAU/MEDIAWATCH

Da folkene bag Plenti i marts sidste år lancerede endnu en spiller på det pressede danske mobilmarked, var det bl.a. med en indholdspakke som løftestang, der gav adgang til en stribe medier som Berlingske og Ekstra samt magasiner fra Aller og Egmont Publishing.

Efter knap 10 måneder melder selskabet om en kundebase på 50.000 - præcis halvt så mange, som man havde som målsætning for selskabets første to leveår.

"Målet har hele tiden været at nå 100.000 efter to år. Og med det tempo vi vokser i nu, har vi god grund til at være endnu mere ambitiøse end det," siger direktør Peter Mægbæk i en pressemeddelelse.

Med og uden medieindhold

Oprindeligt udbød Plenti kun mobilabonnementer med fri tale og fri data, hvor der også var tilknyttet underholdningstjenesterne fra de danske mediehuse.

Det produkt har dog ikke kunnet stå alene. Siden fulgte et billigere abonnement uden ekstra indhold, og det er formentlig en stor del af årsagen til selskabets pæne vækst. I hvert fald, hvis man spørger senioranalytiker Morten Imsgard fra Sydbank.

"De har forsøgt at sælge underholdningspakker med telefoni, og det er sværere end den klassiske opskrift med en lav pris på et rent teleprodukt. Men erkendelsen har formentlig også været hen ad vejen, at det er svært at vokse i tilfredsstillende tempo med den type produkt på hylden," siger analytikeren.

Til Børsen siger Plentis direktør, Peter Mægbæk, at fordelingen mellem kunderne har en "lille overvægt" til den nye og billigere produktside, men at det rene teleabonnement samtidig virker som effektiv brobygning til det dyrere abonnement med mediepakken.

Plenti er stiftet af Peter Mægbæk og Morten Strunge. Sidstnævnte står også bag den lyd- og e-bogtjenesten Mofibo, der også er en del af Plentis underholdningspakke. Mofibo blev sidste år solgt til svenske Storytel for 100 mio. kr.

Makkerparret bag Plenti har tidligere stået bag teleselskabet Onfone og bredbåndsudbyderen Fullrate. Begge selskaber er siden solgt til TDC.

/ritzau/MediaWatch

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her