MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
POLFOTO_44243347.jpg Foto: Janus Engel/Polfoto/Arkiv

Snap markedsføres som det nye Facebook før børsnotering

Selskabet bag Snapchat har kurs mod en børsnotering, og bankerne bag noteringen forsøger at hype selskabet.

RITZAU FINANS

Når selskabet bag beskedtjenesten Snapchat formentlig skal børsnoteres snart, vil det forsøge at sælge mere end bare sin tjeneste. Bankerne bag børsnotering vil således forsøge at portrættere grundlæggeren som visionær, der kan udvikle tjenesten til at blive en global magtfaktor for socialt indhold.

Det skriver Wall Street Journal.

Evan Spiegel er den 26-årige grundlægger af Snapchat, der ventes at være et trumfkort, når selskabet Snap skal ud og tale med investorer forud for børsnoteringen.

Budskabet, som investorerne skal købe ind på, er, at Spiegel kan udvikle selskabet til at blive en stor magtfaktor inden for medier og socialt indhold og følger i Facebooks fodspor som en stor børssucces. Hvis dette lykkedes, håber Snap at lande på en børsværdi omkring 20-25 mia. dollar.

Eksemplet, som Snap forsøger at lægge afstand til, er Twitter, der har tabt 36 pct. af sin børsværdi siden 2013 og generelt har haft problemer med at udnytte sin brugerbase til at skabe kommerciel indtjening.

Et af Snaps styrker er stor eksponering over for Vesteuropa og USA samt 18-34-årige, hvilket er et segment, som de fleste mærkevarebrand meget gerne vil ramme.

/ritzau/FINANS

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her