MediaWatch

Snap markedsføres som det nye Facebook før børsnotering

Selskabet bag Snapchat har kurs mod en børsnotering, og bankerne bag noteringen forsøger at hype selskabet.

Når selskabet bag beskedtjenesten Snapchat formentlig skal børsnoteres snart, vil det forsøge at sælge mere end bare sin tjeneste. Bankerne bag børsnotering vil således forsøge at portrættere grundlæggeren som visionær, der kan udvikle tjenesten til at blive en global magtfaktor for socialt indhold.

Det skriver Wall Street Journal.

Evan Spiegel er den 26-årige grundlægger af Snapchat, der ventes at være et trumfkort, når selskabet Snap skal ud og tale med investorer forud for børsnoteringen.

Budskabet, som investorerne skal købe ind på, er, at Spiegel kan udvikle selskabet til at blive en stor magtfaktor inden for medier og socialt indhold og følger i Facebooks fodspor som en stor børssucces. Hvis dette lykkedes, håber Snap at lande på en børsværdi omkring 20-25 mia. dollar.

Eksemplet, som Snap forsøger at lægge afstand til, er Twitter, der har tabt 36 pct. af sin børsværdi siden 2013 og generelt har haft problemer med at udnytte sin brugerbase til at skabe kommerciel indtjening.

Et af Snaps styrker er stor eksponering over for Vesteuropa og USA samt 18-34-årige, hvilket er et segment, som de fleste mærkevarebrand meget gerne vil ramme.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Schibsted henter knap 2 milliarder i nye aktier

Den norske aviskoncern, der bl.a. ejer Aftonbladet, har netop udstedt nye aktier for 2,5 mia. norske kroner. Pengene skal bruges til flere opkøb på rubrikmarkedet, men sendte aktiekursen nedad.

TV 2 varsler højere reklamepriser i 2018

Annoncørerne må se frem til højere reklamepriser på TV 2's flow-kanaler i 2018, varsler TV 2's salgsdirektør. Bureauer forstår udviklingen, men ser TV 2's udmelding som et forhandlingsoplæg.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere