MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
kvindelaeserbusinesspaaipad_soeren_bidstrup-version2.jpg Foto: Søren Bidstrup/Berlingske

Medier allierer sig med mobilselskaber

Flere medier forsøger at tjene penge via teleselskaberne. Udviklingen overrasker ikke lektor.

AF

I går blev det annonceret, at et nye mobilselskab Plenti giver kunderne adgang til bl.a. Berlingskes indhold på nettet og Ekstra Bladets Ekstra, og dermed cementeres en tendens, hvor teleselskaber er begyndt at fungere som distributører af nyheder, skriver Politiken.

I forvejen tilbyder Telmore Play sine kunder adgang til bl.a. Politiken og Euroman. Modellen kaldes "bundling" og udviklingen overrasker ikke Mads Kæmsgaard Eberholst, studielektor i journalistik på RUC.

"Jeg har forventet, at det her kom, set ud fra udviklingen i vores nabolande. Der er tale om et paradigmeskifte i mediebranchen, hvor forretningsmodellerne er totalt i opbrud, og lige nu er man nødt til at alliere sig med andre distributører som for eksempel teleselskaberne," siger Mads Kæmsgaard Eberholst til Politiken.

Et abonnement hos Plenti koster 199 kr. om måneden, mens Telmore Play koster enten 199 eller 249 kr. om måneden.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her