MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
POLFOTO_46006071.jpg Foto: Brynn Anderson/AP/Polfoto

Facebook byder på streaming-rettigheder til NFL

Det sociale medie har lagt billet ind på torsdagskampe fra NFL. De skal angiveligt være med til at sparke satsningen på live-video i gang.

AF

Facebook blander sig nu i kampen om sportsrettigheder. Det sociale medie bekræfter således, at det ligger i forhandlinger med NFL om rettighederne til at live-streame torsdagskampe fra den yderst populære amerikanske liga, skriver Variety.

"Vi taler med en masse folk om live (video). Der er tonsvis af indhold, der passer ind i det formaet," siger Dan Rose, Facebooks direktør for partnerskaber.

Adspurgt om Facebooks forsøg på at sikre sig live-streaming-rettighederne til NFL svarer han, at "det må vi se". Facebook er angiveligt ikke kun interesseret i at streame kampene fra NFL, men også tilbyde indhold før og efter kampene, bl.a. fra holdenes omklædningsrum. Ifølge Variety byder også Amazon og Verizon ind på NFL-rettighederne.

Købet af sportsrettighederne skal være være med til at sparke Facebooks satsning på live-video i gang. Sidste sommer lancerede Facebook dets live-video produkt, Facebook Live, som indtil nu har udvalgte kendisser om bord.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her