MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
POLFOTO_4845089.jpg Foto: Markus Schreiber/AP/Polfoto/Arkiv

Axel Springer vil fokusere på digital ekspansion

Den tyske mediekoncern havde en stigning på 10 pct. i indtjeningen i 2015 og vil bruge det som afsæt for at ekspandere yderligere på det digitale område.

DANIEL HEDELUND

Den tyske mediekoncern Axel Springer vil øge sine investeringer på det digitale marked i år, skriver Financial Times.

Selskabet kommer ud af 2015 med en stigning på 10 pct. i sin indtjening og ønsker nu at ekspandere yderligere digitalt. Financial Times skriver, at Axel Springers indtjening før renter, skatter og afskrivninger var 559 mio. euro, svarende til 4,2 mia. kr., i 2015, og at indtjeningen især var båret af mediekoncernens vækst på det digitale marked.

Ifølge avisen udtaler direktør Mathias Döpfner, at virksomheden ser et stort potentiale for væksten i deres digitale aktiviteter, og at man i 2016 vil fokusere på at udvikle de investeringer, som koncernen har lavet i de seneste måneder.

Mediegiganten, der bl.a. ejer det tyske tabloidmagasin Bild, har især øget sine investeringer i engelsksprogede medier, skriver Financial Times. Sidste år opkøbte Axel Springer det amerikanske webmedie Business Insider, som bl.a. dækker den internationale forretningsverden og tech-industri.

Derudover forsøgte Axel Springer sidste år forgæves at opkøbe Financial Times, men blev overbudt af japanske Nikkei.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her