MediaWatch

Tidligere Buzzfeed-chef satser på nyt nichemedie

Tidligere topchef i Buzzfeed og Daily Mail vil skabe et CNBC for de såkaldte "millennials". Ambitionen er at indgå distributionsaftaler med bl.a. Netflix og Comcast.

Jon Steinberg, tidligere topchef i Buzzfeed og Daily Mail, har stiftet et nyt medieselskab kaldet Cheddar, skriver Business Insider.

Ambitionen med Cheddar er at skabe et CNBC for de såkaldte "millennials", altså unge født ved årtusindskiftet. Cheddar vil bl.a. dagligt streame to timers live-tv, primært fra handelsgulvet i fondsbørsen i New York. Live-udsendelserne vil have fokus på forbrugeraktier såsom Google, Facebook og Chipotle, skriver Business Insider.

Jon Steinberg tror ikke på traditionelle videoannoncer og satser i stedet på, at Cheddar kan tjene sine penge ved at indgå distributionsaftaler med streamingtjenester såsom Netflix og Comcast. Ingen aftaler er dog indgået endnu.

"Vi satser stort på forbundne tv'er. Og jeg tror ikke, at Apple TV's marked er lige så stort som mobil- eller desktop-markedet. Men ingen laver lige nu programmer til folk, som har et fjernsyn hængende på væggen derhjemme eller på kontroret uden kabeltv, men i stedet med Rokus, Apple TV eller Chromecast tilsluttet. Jeg er af den overbevisning, at ingen af dem, der kommer ud af universitetet, får kabeltv," siger Jon Steinberg til Business Insider.

Cheddar har rejst 3 mio. dollar i startkapital. Blandt investorerne er Jeremy Liew, som var en af de første til at investere i Snapchat, WGI Group og Homebrew.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere