MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
POLFOTO_49587464.jpg Foto: Richard Vogel/AP/Polfoto/Arkiv

Tidligere Buzzfeed-chef satser på nyt nichemedie

Tidligere topchef i Buzzfeed og Daily Mail vil skabe et CNBC for de såkaldte "millennials". Ambitionen er at indgå distributionsaftaler med bl.a. Netflix og Comcast.

AF

Jon Steinberg, tidligere topchef i Buzzfeed og Daily Mail, har stiftet et nyt medieselskab kaldet Cheddar, skriver Business Insider.

Ambitionen med Cheddar er at skabe et CNBC for de såkaldte "millennials", altså unge født ved årtusindskiftet. Cheddar vil bl.a. dagligt streame to timers live-tv, primært fra handelsgulvet i fondsbørsen i New York. Live-udsendelserne vil have fokus på forbrugeraktier såsom Google, Facebook og Chipotle, skriver Business Insider.

Jon Steinberg tror ikke på traditionelle videoannoncer og satser i stedet på, at Cheddar kan tjene sine penge ved at indgå distributionsaftaler med streamingtjenester såsom Netflix og Comcast. Ingen aftaler er dog indgået endnu.

"Vi satser stort på forbundne tv'er. Og jeg tror ikke, at Apple TV's marked er lige så stort som mobil- eller desktop-markedet. Men ingen laver lige nu programmer til folk, som har et fjernsyn hængende på væggen derhjemme eller på kontroret uden kabeltv, men i stedet med Rokus, Apple TV eller Chromecast tilsluttet. Jeg er af den overbevisning, at ingen af dem, der kommer ud af universitetet, får kabeltv," siger Jon Steinberg til Business Insider.

Cheddar har rejst 3 mio. dollar i startkapital. Blandt investorerne er Jeremy Liew, som var en af de første til at investere i Snapchat, WGI Group og Homebrew.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her