MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
facebook_instant_articles.jpg

Aller: Lovende annoncesalg på Instant Articles

Selvom Aller lader Facebook tage en andel af annoncesalget på Instant Articles, tegner salget lovende.

AF

Som et af de første nordiske medier hoppede Allers norske avis Dagbladet med på Facebooks nyhedsplatform Instant Articles. Og førstehåndindtrykket har ikke skræmt Dagbladet, hvor særligt annonceindtægterne tegner sig positivt, skriver Kampanje.

"Det ser lovende ud for annonceindtægterne. Det har ikke givet synlig effekt på trafikken, og hypotensen om, at artiklerne bliver mere delt, har vi ikke set noget til," siger digital direktør i Aller, Stephan Granhaug, til Kampanje.

Aller har indtil nu ladet Facebook stå for annoncesalget. Men selvom det betyder, at Facebook tager en bid af salget, er "nettosummen" fornuftig, siger Jan Thoresen, digital redaktør i Aller Media.

Foreløbigt er det kun Dagbladets magasinindhold, som publiceres på Instant Article. Det skyldes, at det kræver mindre arbejde at tilpasse magasinartiklerne til Instant Articles format. Men snart begynder Dagbladet også at publicere nyhedsartikler på Facebook for at sætte mere fart på trafikken.

Dagbladet vil evaluere brugen af Instant Articles, når de rammer en million sidevisninger.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her