MediaWatch

Snapchat vil øge trafikken til medier

Det sociale medie har planer om at lade brugerne abonnere direkte på medier, som er en del af Discover-funktionen.

Vice, ESPN og CNN er blandt de medier, som kan se frem til at modtage mere trafik fra det sociale medie Snapchat.

Ifølge Recode arbejder Snapchat nemlig på, at brugerne af det sociale medie kan abonnere direkte på de medier, der er en del af Snapchats tjeneste Discover. I dag er Discover-funktionen placeret på sin egen underside, men ifølge Recode vil mediernes indhold fremover optræde på den såkaldte "Stories"-side, som er nemmere at tilgå fra forsiden.

Samtidig vil Snapchat erstatte de forskellige mediers runde logo i Discover med et magasininspireret logo, der i ændrer sig i takt med, at mediers indhold ændrer sig. Målet er et mere visuelt indtryk, skriver Recode.

Discover tæller i dag 16 kanaler fra medier. Mens beskeder på det sociale medie normalt slettes efter 10 sekunder, bliver indslag på Snapchat Discover liggende i 24 timer.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere