MediaWatch

Medie: Schibsted går ind i kampen om Youtube-talenter

Et "hemmeligt projekt" i Schibsteds svenske gren handler ifølge svensk medie om et nyt videonetværk.

Schibsteds svenske gren barsler med planer om at give MTG og Bonnier konkurrence på markedet for de såkaldte MCN-netværk (Multi Channel Network), skriver Resume.

Schibsted arbejder ifølge Resumes oplysninger på et "hemmeligt projekt", som ifølge mediets kilder drejer sig om en videoplatform, også kaldet et MCN-netværk. Bag projektet står Ehsan Fadakar, som forlod jobbet som social medie-chef på Schibsteds Aftonbladet i sidste uge.

Ehsan Fadakar vil dog hverken be- eller afkræfte Resumes oplysninger.

"Hvad mener du præcist med et talentnetværk. Hvad projektet skal være, er ikke engang indledt," siger Ehsan Fadakar til Resume.

Både MTG og Bonnier er spillere på det nordiske MCN-marked med Youtube-netværkere Splay og United Screens.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere