MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
zetland_redaktion.jpg Redaktionsmøde hos Zetland | Foto: Zetland

Zetland har sat sit nye hold

Zetland sætter dato på lanceringen af nyhedsmediet og navne på skribenterne, der skal levere indholdet.

AF

Efter længere tids forberedelser løfter Zetland sløret for første udgivelsesdag for det nye digitale medie. 14. marts går Zetland i luften med "daglig kvalitetsjournalistik", skriver mediet i et nyhedsbrev.

Samtidig har Zetland sat navn på skribenterne, der udgør redaktionen bag det nye digitale medie. I alt tæller listen 12 skribenter, herunder Nikolaj Sonne fra DR's "So ein ding", der skal dække teknologistoffet, direktør i tænketanken Justitia Jacob Mchangama, der skal skrive om ret og jura, Torben Sangild, der bliver blandt kulturskribenterne, og Philip Flores, der skal dække politik.

Medstifter af Zetland, Hakon Mosbech, der netop er stoppet som vært på P1's medieprogram, "Mennesker og Medier", som Zetland har produceret i halvandet år, skal dække økonomi. Redaktionen kommer dog også til at beskæftige sig med mediestoffet. Det område er lagt i hænderne på Kirstine Dons Christensen.

Den redaktionelle ledelse består af chefredaktør Lea Korsgaard og journalistisk chef Silke Boch.

Zetland fik i slutningen af sidste år 4 mio. kr. i innovationsstøtte. Derudover har mediet rejst 8 mio. kr. gennem private investorer og gennemført en crowdfunding-kampagne, der har bidraget med godt en halv mio. kr.

Forretningsmodellen er baseret på abonnementssalg og nul annoncer. Det vil koste 99 kr. pr. måned at læse Zetland - en pris, der samtidig giver rabat på billetten til arrangementerne i Zetland Live, der sammen med udgivelsen af singler hidtil har været Zetlands journalistiske omdrejningspunkt.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her