MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE

Ph.d.: Tabloidmedier hitter online

Danskernes medieforbrug ændrer sig, og tabloidmedier fylder meget af online-nyhedsforbruget, fremgår det af en ph.d.-afhandling.

AF
preview_COLOURBOX5782837.jpg

Blandt dem, der finder nyheder online, vælger to ud af tre tabloidmedier. Det fremgår af en ph.d.-afhandling fra medieforsker Jacob Ørmen, Københavns Universitet, skriver Politiken.

"Der er sket et skift med hensyn til, hvor folk finder deres nyheder. De bruger ikke i så høj grad længere en halv time på TV Avisen eller morgenavisen. I stedet er der flere, som nu bruger lige så lang tid på nyheder, men som fordeler tiden på 8-10 gange a 1-2 minutter, hvor de lige tjekker sociale medier eller online nyhedsmedier for at se, hvad der er sket siden sidst," siger Jacob Ørmen til Politiken.

Han har foretaget bl.a. spørgeskemaundersøgelser til brug for sin ph.d.-afhandling, og de viser ifølge Politiken, at de respondenter, der orienterer sig i traditionelle medier som tv, radio og morgenaviser, generelt er bedre orienteret end dem, der får deres nyheder online og fra sociale medier.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her