MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
ejendom Foto: Bo Svane/Jyllands-Posten

Watch Medier udvider med nyt medie om ejendomsbranchen

Til marts knopskyder Watch Medier med EjendomsWatch med nyheder om virksomheder, personer og tendenser på ejendomsmarkedet.

AF

Watch Medier fortsætter oprustningen på nicheområdet, når mediehuset til marts sender EjendomsWatch i luften.

EjendomsWatch er det syvende abonnementsbaserede erhvervsmedie fra Watch Medier, der ejes af JP/Politikens Hus og drives i regi af Jyllands-Posten.

"Ejendomsmarkedets betydning i dansk erhvervsliv og det danske samfund er uomtvistelig. Og betydningen bliver ikke mindre de kommende år. Den danske bygningsmasse er over 5000 mia. kr. værd, og halvdelen af bygningsmassen udgøres af erhvervsejendomme. Vi mener, at der er plads til og behov for et nyt, uafhængigt, kritisk og fair erhvervsmedie, der tager branchen alvorligt," siger Anders Heering, adm. direktør og chefredaktør for Watch Medier i en pressemeddelelse.

Husets øvrige udgivelser tæller søstermedierne EnergiWatch, FinansWatch, FødevareWatch, MedWatch, ShippingWatch og nærværende MediaWatch. Ligesom de eksisterende medier bliver EjendomsWatch et netmedie, der primært skal finansieres af abonnementsindtægter.

Redaktør hentet på Børsen

Den daglige redaktionelle ledelse af EjendomsWatch bliver lagt i hænderne på erhvervsjournalist Jørgen Bendsen, 44, der kommer fra en stilling som journalist på Børsen.

EjendomsWatch vil alle hverdage levere nyheder med fokus på virksomhedernes målsætninger, projekter, resultater, konkurrence, rammevilkår, ledelse, holdninger, innovation, profiler, jobskift og meget mere, skriver huset i meddelelsen. Fokus vil være på ejendomsselskaber, administratorer, investorer, projektudviklere, rådgivere og entreprenører samt den almene boligsektor.

Formand for Watch Medier og direktør for JP Medier, Jens Nicolaisen, ser frem til udvidelsen af den digitale medieforretning.

"Watch Medier har skabt særdeles gode forretningsmæssige resultater ved at bedrive klassisk erhvervsjournalistik digitalt. Man har på kort tid formået at skabe en unik markedsposition i seks af de vigtigste brancher i dansk erhvervsliv. Udviklingen er særdeles opløftende og perspektivrig, og det er derfor naturligt, at vi ønsker at fortsætte ekspansionen med EjendomsWatch, som vi håber vil få samme modtagelse, som de øvrige medier har fået i de respektive brancher," siger Jens Nicolaisen i meddelelsen.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her