MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE

Tv-station køber sig ind i falske nyheder

Den største spansksprogede tv-station i USA køber 40 pct. af berømt nyhedsmedie, der kun beskæftiger sig med falske historier.

AF

Univision, som er den største spansksprogede tv-station i USA, har købt 40 pct. af satiremediet The Onion, skriver Financial Times.

The Onion skriver falske nyheder, der skal give et satirisk tvist på medier og nyhedsstrømmen. Købet værdisætter ifølge Financial Times satiremediet et sted under 100 mio. dollar.

Købet skal ifølge avisen ses som tv-stationens forsøg på at komme tættere på unge medieforbrugere, som har et tættere forhold til mobilen og internettet end til tv’er.

”Comedy spiller en stadig større rolle i vores kultur som en måde for publikum til at undersøge, debattere og forstå de vigtige ideer i vores tid. Det har også vist sig som et utroligt engagerende format for vores millenial-publikum, og det ventes at spille en nøglerolle i 2016-præsidentvalget,” siger Isaac Lee, der er chef for nyheder og digital på tv-stationen.

Nu skal der være falske nyheder på JP  

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her