MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
avisen.dk.jpg

MTG skal sælge videoreklamer for flere danske sites

Ejeren af TV3-kanalerne overtager salget af videoannoncering til flere danske mediesites, bla avisen.dk. Samtidig forældler koncernen digitalt produkt.

AF

Tv- og underholdningskoncernen skal fremover varetage salget af videoannoncering for en række danske mediesites, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

MTG har indgået en eksklusiv 2-årig aftale med salgshuset ConceptCPH, som varetager annoncesalget for en række danske medier. Aftalen betyder, at MTG overtager salget af videoannonceformatet "indread videoad" for bla. avisen.dk, herognu.dk og tipsbladet.dk.

"Videoannoncering spiller allerede en væsentlig rolle for, at mange af vore kunder kan nå deres digitale målsætninger, og det behov bliver ikke mindre i 2016 og 2017,” udtaler Anders Oliver Andersen, VP Digital i MTG Danmark.

MTG oplyser, at "inread videoad" flytter annoncørers videoreklamer ud i selve det tekstindhold, som læserne efterspørger. Dermed kan annoncører være placeret midt i artikler, der er relevante for deres budskab. Reklamen starter automatisk, og der er ingen lukkeknap. Reklamen lukker, når den er afspillet.

Implenteres på MTG-sites

"Nu ønsker vi at tilbyde annoncørerne flere valgmuligheder og det er årsagen til, at vi fremadrettet også tilbyder muligheden for afvikling af videoads på redaktionelle tekstbaserede indholdssider. Vi tror på, at visningerne i et redaktionelt miljø sikrer endnu større gennemslagskraft, og samtidig øger vi de potentielle eksponeringer ganske betydeligt,” udtaler Anders Oliver Andersen

MTG oplyser, at "inread videoad" også implementeres på tV3sport.dk i andet kvartal af 2016 i forbindelse med en relancering af tv3sport.dk.

Som led i aftalen mellem MTG og ContentCPH har parterne aftalt, at ConceptCPH bliver eksklusiv salgspartner af display-markedsføring på MTG’s sites, tv3sport.dk, tv3.dk og juicyplay.dk fra 1. april.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her