MediaWatch

Metroxpress åbner afdeling for native advertising

Metroxpress opretter særskilt kommerciel afdeling for at løfte annonceomsætningen inden for native advertising.

Annoncer, der ligner redaktionelt indhold, også kaldet native advetsing, er i vækst. Det får Metroxpress til at opruste inden for området, skriver avisen.

”Vi har igennem 2015 oplevet en stigende efterspørgsel efter native advertising. Det er en udvikling, som stiller høje krav til både projektledelse, indholdsproduktion og kampagneudformning, og vi har derfor valgt at etablere en ny afdeling for at kunne imødekomme denne efterspørgsel bedst muligt,” siger Kenneth Madsen, salgsdirektør hos Metroxpress i en pressemeddelelse.

Den nye kommercielle afdeling, MX Partner Lab, skal levere annonceindhold målrettet print og net. I spidsen for afdelingen, der i alt tæller fire medarbejdere, står content director Thomas Riis Paulsen, der får ansvaret for indholdsproduktion og eksekvering, samt client director Martin Ottesen, der får det kommercielle ansvar.

”Vores mål med Partner Lab er at levere interessant og relevant kommercielt indhold til brugerne af vores medier, samtidigt med at annoncørerne får øget læsertid og involvering via deres annoncer. Sidst, men ikke mindst ønsker vi at få del i en marketingdisciplin, der er i vækst,” siger Martin Ottesen i meddelelsen.

Planen er ifølge Martin Ottesen, at annoncerne skal produceres af freelancere og et eksternt bureau. Foreløbig er der ikke inde i billedet at hyre egne kræfter til at producere indholdet.

"Meningen er, at vi går ud og finder en række forskellige leverandører, afhængig af hvad indholdet skal være," siger Martin Ottesen til MediaWatch.

Hvor stor en andel native advertising i dag udgør af Metroxpress annonceomsætning, vil han ikke uddybe, men forventningen er, at området vil vokse.

"Hvis man kigger på England og USA udgør det omkring 30 pct. Det er nok højt sat for Danmark lige i øjeblikket, men forventningen er, at vi vil se en fortsat stigning de kommende år," siger Martin Ottesen.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere