MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
mobiltelefon.jpg Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Spådom: Native advertising vinder frem i 2016

Mediebureau udpeger native advertising som en af de store trends i 2016. Særligt på mobile platforme vil der være noget at hente, lyder vurderingen.

AF

I en rapport for 2016’s tendenser forudser mediebureauet Zenithoptimedia, at native advertising bliver én af pejlemærkerne i år.

I alt peger bureauet på ti trends, og native advertising vil vinde frem, bl.a. fordi internetforbrug på mobilen betyder, at klassiske bannerannoncer kommer til kort.

"Native advertising matcher formen på det redaktionelle indhold, hvor de vises, og er designet til at blive integreret ind i den brugeroplevelse. Mens ikke-native annoncer er reduceret til annoncespecifikke placeringer på hjemmesider og i apps, er native advertising sammenflettet med indholdet," skriver Zenithoptimedia i rapporten.

Også en anden fremherskende tendens, nemlig brugen af adblocker, gør native advertising aktuelt, mener Zenithoptimedia.

I efteråret 2015 lancerede Apple en opdatering til selskabets styresystem til bl.a. Iphone, og opdateringen indeholdt muligheden for at benytte sig af adblocker.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her