MediaWatch

Business Insider på partnerjagt i Sverige

Axel Springers amerikanske erhvervsmedie søger partnere til lancering i Sverige, siger Aftonbladets afgående udgiver.

Det amerikanske erhvervsmedie Business Insider, som for nylig blev købt af tyske Axel Springer for hele 2,3 mia. kr., barsler med planer om at gå ind i Sverige, skriver Breakit.

Oplysningerne stammer fra Aftonbladets afgående udgiver Jan Helin, som gav luft for dem i den seneste afsnit af den svenske podcast "Mattsson Helin".

"Business Insider ved jeg, helt hundrede procent, at de er ude og fiske partnere i Sverige", sagde Jan Helin i podcasten "Mattsson Helin".

Business Insider er allerede tilstede i blandt andet Tyskland og Indien. Går mediet ind i Sverige, vil det betyde øget konkurrence til bla. Bonniers Dagens Industri, Schibsteds Svenska Dagbladet og Breakit.

Tyske Axel Springer købte i slutningen af september sidste år 88 pct. af aktierne i Business Insider for 343 mio. dollar, svarende til 2,3 mia. kr. Axel Springer ejede i forvejen ni pct. af Business Insider, men med opkøbet steg det tyske selskabs ejerandel til 97 pct. De resterende aktier er ejet Jeff Bezos, grundlægger og topchef hos Amazon.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere