MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Egmont_Gangbro.jpg Foto: PR/Egmont

Egmont køber sig ind i mere e-handel

Egmont Publishing køber sig ind i svensk online-butik og sigter efter i alt at nå 2 mia. kr. i omsætning på e-handel i løbet af de næste par år.

AF

Egmont Publishing har betalt omkring 31 mio. kr. for en ejerandel af den svenske online-butik Outnorth. Det skriver Børsen.

Outnorth sælger outdoor-udstyr, og investeringen sikrer ifølge Børsen Egmont Publishing en ejerandel i den lave ende af intervallet 20-60 pct. Selskabet omsætter for rundt regnet 300 mio. svenske kr., svarende til cirka 230 mio. kr.

Egmont har tidligere meldt ud, at omsætningen inden for e-handel skal runde 1 mia. kr. Den milepæl er nu nået, og det næste mål er at nå op på 2 mia. kr. inden for et par år.

Overskud er der til gengæld ikke meget af, men det er her og nu mindre afgørende, siger Torsten Bjerre Rasmussen, koncerndirektør i Egmont Publishing.

"Det er selskaber, som vi forventer vil bidrage positivt til vores indtjening om nogle år. Men inden for det næste par år er det ikke vigtigt for os at få en decideret bundlinje ud af det. Det er vigtigere at få ledende, nordiske positioner, der har en stor værdi, og som på sigt kan give os en høj indtjening, når væksten aftager til et mere normaliseret niveau," siger Torsten Bjerre Rasmussen til Børsen.

Egmont Publishing er med i ejerkredsen i blandt andet Jollyroom, der sælger varer til børnefamilier, og med24.dk, der sælger helseprodukter.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her