MediaWatch

Egmont køber sig ind i mere e-handel

Egmont Publishing køber sig ind i svensk online-butik og sigter efter i alt at nå 2 mia. kr. i omsætning på e-handel i løbet af de næste par år.

Egmont Publishing har betalt omkring 31 mio. kr. for en ejerandel af den svenske online-butik Outnorth. Det skriver Børsen.

Outnorth sælger outdoor-udstyr, og investeringen sikrer ifølge Børsen Egmont Publishing en ejerandel i den lave ende af intervallet 20-60 pct. Selskabet omsætter for rundt regnet 300 mio. svenske kr., svarende til cirka 230 mio. kr.

Egmont har tidligere meldt ud, at omsætningen inden for e-handel skal runde 1 mia. kr. Den milepæl er nu nået, og det næste mål er at nå op på 2 mia. kr. inden for et par år.

Overskud er der til gengæld ikke meget af, men det er her og nu mindre afgørende, siger Torsten Bjerre Rasmussen, koncerndirektør i Egmont Publishing.

"Det er selskaber, som vi forventer vil bidrage positivt til vores indtjening om nogle år. Men inden for det næste par år er det ikke vigtigt for os at få en decideret bundlinje ud af det. Det er vigtigere at få ledende, nordiske positioner, der har en stor værdi, og som på sigt kan give os en høj indtjening, når væksten aftager til et mere normaliseret niveau," siger Torsten Bjerre Rasmussen til Børsen.

Egmont Publishing er med i ejerkredsen i blandt andet Jollyroom, der sælger varer til børnefamilier, og med24.dk, der sælger helseprodukter.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Ugeblade & Magasiner

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere