MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Nordiske Medier.jpg

Nordiske Medier udvider med nyt magasin

Branchemedierne under Nordjyske Medier sender nyt magasin om plastbranchen på gaden med rygstød fra brancheorganisationen Plastindustrien.

AF

Nordiske Medier, der er ejet af Nordjyske Medier, udvider dækningen og porteføljen i det nye år med et magasin om den danske plastbranche. Det skriver mediehuset i en pressemeddelelse.

Magasinet Plast er planlagt til at udkomme fire gange om året i et oplag på 4.500 eksemplarer. Magasinet er gratis og skal distribueres direkte til beslutningstagere og aktører i og omkring den danske plastbranche.

Journalistisk er målsætningen at komme tæt på virksomheder og fagfolk i produktionen og på direktionsgangene, skriver huset.

"Vi tager temperaturen på plastbranchen, beskriver de nyeste løsninger og tendenser og kigger ind i industriens fremtid. Vi går i dybden med produktionen og de tekniske temaer, men vi kigger også i et bredt perspektiv felter som plast og design, plast og miljø, plast i byggeriet, genanvendelse og uddannelse. Vi glæder os til at følge plastbranchen helt tæt på," siger redaktør på Magasinet Plast, Anne Kraufeldt, der også er redaktør for Magasinet Pleje i Nordiske Medier, i meddelelsen.

Brancheorganisation støtter

Forretningsmodellen er baseret på annonceindtægter samt et samarbejde med brancheorganisationen Plastindustrien, der har købt ind på otte faste sider i hver udgave.

"Jeg er sikker på, at vores medlemmer tager positivt mod Magasinet Plast, og det er også årsagen til, at vi har valgt at støtte aktivt op om initiativet. Udover at magasinet kommer til at skabe mere generel omtale af plastbranchen, så ser vi det også som en direkte kommunikationskanal mellem Plastindustrien og vores 230 medlemmer," siger Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien.

Plastindustrien vil i hvert magasin være afsender på bl.a. politiske indspark, omtale af organisationens arrangementer og portrætter af medlemsvirksomheder, fremgår det af meddelelsen.

Nordiske Medier udgiver i forvejen en række fagmagasiner, herunder Licitationen, Jern & Maskinindustrien, Transportmagasinet og Magasinet Pleje. Magasinet Plast vil udkomme på tryk, oplyser huset til MediaWatch, der er ikke planer om at udvide dækningen af området online, hvor Nordiske Medier bl.a. driver brancheportaler som Food Supply og Metal Supply. Virksomheden har siden 2012 været en del af Nordjyske Medier.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her