MediaWatch

Ikonisk amerikansk magasinudgiver får ny ejer

Time Inc. er blevet solgt til amerikansk magasinkoncern, der med økonomisk håndsrækning fra milliardærbrødre har fundet de nødvendige penge til overtagelsen.

Udgiveren af magasinerne Time, Sports Illustrated og People er blevet solgt til det amerikanske mediehus The Meredith Corporation i en handel til næsten 3 mia. dollars (18,8 mia. kr.). Det skriver New York Times.

Time Inc., der er mediehuset bag de klassiske magasiner, blev i 2014 udskilt fra Time Warner og har i de senere år kæmpet med at omstille forretningen til den nye digitale medievirkelighed. The Meredith Corporation, der står bag magasinerne Family Circle, Better Homes and Gardens og AllRecipes, er i lighed med Time Inc. et printbaseret mediehus. Købet af Time Inc. giver selskabet en mere national profil, ifølge selskabet selv.

"Det er en transformerende handel for Meredith Corporation," siger Tom Harty, adm. direktør i The Meredith Corporation, i en udtalelse ifølge New York Times.

The Meredith Corporation forsøgte allerede tidligere i år at købe Time Inc. Men selskabet kunne dengang ikke skrabe nok penge sammen. Det er nu lykkedes - ikke mindst fordi de amerikanske milliardærbrødre Charles G. og David H. Koch har bidraget med 650 mio. dollars (4 mia. kr.) til handlen.

Forsiden lige nu

Venstre er åbne for at lade ugeaviser få del i mediestøtte

Regeringspartiet holder døren åben for at lade lokale ugeaviser få del i mediestøtten og vil øremærke en del af en ny public service-pulje til den lokale dækning, fortæller medieordfører Britt Bager. Hun kan hverken be- eller afkræfte et udspil om besparelse på 12,5 pct. af DR.

Seneste Ugeblade & Magasiner

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere