MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Inga Vind presse 7048.jpg Inga Vind, adm. direktør, TV 2 Østjylland. | Foto: PR/TV 2 Østjylland

TV 2-region lancerer blog om erfaringer med nye tiltag

TV 2 Østjylland vil fremover dele sine erfaringer fra brugen af bl.a. sociale medier. Som licensfinansieret mediehus er det en del af TV 2-regionens kerneforpligtelser, mener adm. direktør.

AF

TV 2 Østjylland har i snart to år eksperimenteret med brugen af bl.a. sociale medier og alternative fortælleformater for at nå ud til regionens nyhedsforbrugere. Erfaringerne, som public service-stationen har gjort sig i den forbindelse, vil fremover blive delt på TV 2 Østjyllands nye "udviklingsblog". Det oplyser tv-stationen i en pressemeddelelse.

Som licensfinansieret mediehus mener adm. direktør Inga Vind, at det er en kerneforpligtelse for TV 2-regionen at dele ud af både fejl og succeser, som brugen af bl.a. Snapchat som udgivelsesplatformhar ført med sig.

"Vi vil gerne være med til at løfte det samlede danske medielandskab, og derfor fortæller vi åbent om, hvad vi har lært igennem den seneste tid. Mange af os har jo helt de samme udfordringer, eksempelvis med at publicere nyheder med journalistisk tyngde på Facebook eller med at indrette vores arbejdsgange bedst muligt til flere platforme," siger Inga Vind i meddelelsen.

"Vi udpegede ret hurtigt Snapchat som en platform, der har potentiale til, at vi kan nå en målgruppe, vi ellers aldrig har fået fat i – men som er morgendagens medieforbrugere. Snapchat har eksplicit været italesat som et forsøg, som et sted, hvor vi skulle prøve ting af, fordi vi kunne se at kun ganske få medier i Danmark seriøst havde forsøgt sig med journalistisk formidling på den platform."

Forhåbningen er at etablere en løbende vidensudveksling og debat i branchen om bl.a. brugen af forskellige platforme og greb til at formidle historier til mediernes brugere. TV 2 Østjylland har en ambition om at publicere nye indlæg ca. to gange om måneden.

”Selvfølgelig skal vi lave indhold til Snapchat”  

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her