MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
RITZAU_70669130.jpg Foto: /ritzau/AP/Manuel Balce Ceneta

Amerikanske tv-selskaber vil lave fælles sportsfri tjeneste

Discovery-ejer og en række øvrige amerikanske tv-selskaber vil ifølge Wall Street Journal gå sammen om ny sportsfri tv-tjeneste.

AF

En række af USA største tv-selskaber planlægger at gå sammen om en ny tjeneste, som skal være sportsfri. Det fortæller en række kilder tæt på selskaberne, skriver Wall Street Journal.

Tv-selskaberne bag er Discovery Communications, som i Danmark står bag bl.a. Kanal 4 og 4 og 6'eren, Viacom Inc. og AMC Networks. Selskaberne går ifølge Wall Street Journal sammen om en såkaldt "skinny bundle", hvor selskabernes kanaler puljes i en tjeneste. Kanalerne, som selskaberne byder ind med, er sportsfrie. Prisen bliver under 20 dollars ( 124 kr.) om måneden.

Tjenesten skal ifølge avisen drives af selskabet Philo, som har specialiseret sig i at streame tv til amerikanske universiteter. 

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her