MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Jonas Karlén ny.jpg Foto: PR/MTG

Viaplays topchef stopper

Streamingtjenestens adm. direktør de seneste år har valgt at forlade selskabet. Ny direktør er fundet internt.

AF

Jonas Karlén stopper med øjeblikkelig virkning som adm. direktør i Viaplay, der er TV3-ejeren MTG's streamingtjeneste. Det meddeler selskabet i en pressemeddelelse.

Ifølge Viaplay er det Jonas Karléns egen beslutning at forlade Viaplay, som han har været ansat hos siden 2008, hvor han de seneste to år har været adm. direktør.

"Det har været en fantastisk oplevelse at lede Viaplay-teamet, der med sit vedholdne fokus på konstant udvikling af indhold og brugeroplevelsen, har etableret Viaplay, som den førende streamingtjeneste i Norden. Jeg har værdsat hvert minut, og jeg vil fortsat forblive en stor fan af Viaplay," udtaler Jonas Karlén i meddelelsen.

Det fremgår ikke af meddelelsen, hvorfor Jonas Karlén har valgt at stoppe, og hvad fremtiden byder på.

Ny topchef er i forvejen nøglefigur

Jonas Karléns afløser er fundet internt i Ira Gladnikoff. Hun blev i 2015 chief commercial officer (CCO) i Viaplay og har ifølge MTG været en af nøglepersonerne til at udvikle Viaplay, som en af de mest foretrukne streamingtjenester i Norden.

"Vi ønsker Jonas alt godt med sine nye udfordringer og takker ham for hans ni år hos MTG, og for at have ledet Viaplays vellykkede udvikling. Det er dejligt, at vi har den bedst tænkelige efterfølger i Ira, som har stor erfaring inden for digital underholdning. Ira har, som Viaplay's CCO, en stor andel i Viaplays kommercielle succes," udtaler Anders Jensen, direktør for MTG i Norden og adm. direktør for MTG i Sverige, i meddelelsen.

Ira Gladnikoff afløser Jonas Karlén som adm. direktør i Viaplay. Hun kommer fra en stilling som chief commercial officer.
 

Viaplays nye topchef glæder sig til sine nye udfordringer.

"Viaplay er min passion, og jeg er stolt over at få muligheden for at lede så stærkt et team, hvor vi giver vores kunder en bredere og mere varieret streaming-oplevelse end nogen anden tjeneste på markedet. Samtidig er der store muligheder for at arbejde sammen med vores andre MTG-varemærker for, at kunne levere en endnu mere integreret og engageret underholdningsoplevelse," udtaler Ira Gladnikoff.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her