MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
POLFOTO_58143561.jpg Foto: Richard Vogel/AP/Polfoto/Arkiv

Youtube blander sig i kampen om kabel-tv-kunder

Google-selskabet har lanceret app i USA, som giver kunderne adgang til almindelige flow-tv-kanaler. Målgruppen er de såkaldte "kabel-nægtere".

AF

Google blander sig nu i kampen om kabel-tv-kunderne. I USA har Google åbnet tjenesten Youtube TV, hvor kunderne betaler 35 dollar (250 kr.) om måneden for at se de mest populære tv-kanaler i en app. Det skriver Wired.

Appen giver adgang til mere end 40 almindelige flowkanaler og kan bruges på smartphones, tablets, streamingbokse og smart-tv. Youtube vil med satsningen blandt andet indfange en del af det publikum, som indtil nu aldrig har overvejet at betale for tv.

"Der er en masse "kabel-nægtere" - millennials, som aldrig abonnerer på kabel-tv. De elsker tv-programmer. De elsker bare ikke distributionen," siger Kelly Merryman, Youtubes vicedirektør for indholdspartnerskaber, til Wired.

Youtubes produkt er dog langt fra enestående. Youtube TV skal således i USA kæmpe mod Dish's Sling TV, Sony PlayStation Vue og AT&T's DirectTV Now, og dertil kommer, at Hulu forventes at lancere en lignende tjeneste, skriver Wired.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her