MediaWatch

Adidas dropper tv-reklamer

De yngre forbrugere nås via digitale kanaler og ikke tv-reklamer, mener Adidas, der skrotter tv-mediet i ny strategi.

Den tyske sko- og tøjkæmpe Adidas dropper tv-reklamer i strategien om at nå en omsætning på e-handel på 4 mia. euro (29,7 mia. kr.) i 2020. Det skriver CNBC.

I stedet vil Adidas bruge digitale kanaler på at nå særligt de unge, fortæller Adidas' topchef, Kasper Rørsted.

"Det er tydeligt, at de yngre forbrugere engagerer sig med os hovedsageligt over mobile enheder. Digitalt engagement er afgørende for os - du ser ikke længere nogle tv-reklamer fra os," siger Kasper Rørsted til CNBC.

Den danske Adidas-topchef fortæller, at al Adidas' engagement med yngre forbrugere vil ske gennem digitale kanaler, og at det skal bidrage til at øge selskabets e-handelsalg fra 1 til 4 mia. euro.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Information nedlægger stillinger i sparerunde, Børsen har langt om længe landet ny overenskomst, og MediaWatch har skudt gang i en serie om en række store danske annoncører. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere