MediaWatch

Discovery skruer op for Eurosport-brandet

Discoverys sportsindhold skal fremover have Eurosport som overordnet ramme. Ingen sportsrettigheder flytter imidlertid kanal.

Discovery Networks sender sport på en lang række kanaler, men fremover vil Eurosport-brandet være det samlende for tv-selskabets sportsindhold. Det skriver Discovery i en pressemeddelelse.

Ændringen betyder ikke, at der flyttes rundt på sportsrettighedernes placering på Discoverys kanaler, men Eurosport vil være visuel og kommunikativ ramme for sportsindholdet på også Kanal 5, 6'eren og Canal 9, der ud over de to Eurosport-kanaler sender sport.

"Hos Discovery mener vi, at der ligger et uforløst potentiale i Eurosport-brandet, der på tværs af Europa har et solidt fodfæste hos sportselskere. Da vi samtidig har ønsket at skabe en fælles brandramme for vores omfangsrige sportsproduktion, har det været helt naturligt at gøre Eurosport til masterbrand for al vores sport," udtaler Anders Antonsen, sportsdirektør for Discovery Networks i Norden, i pressemeddelelsen.

Det øgede fokus på Eurosport som brand skal blandt andet åbne op for, at hidtidig dedikeret Eurosport-indhold kan bruges bredere på Discoverys øvrige kanaler. Det gælder for eksempel indhold med den tidligere fodboldspiller Eric Cantona og den tidligere tennisspiller John McEnroe, der har fungeret som blikfang for Eurosport på internationalt plan inden for hver deres sportsgren.

Strategien har i Norge bl.a. materialiseret sig i, at kanalen Max, der i grove træk er den norske pendant til 6'eren i Danmark, er blevet tømt for sportsindhold, der i stedet er flyttet over på Eurosport. Der er ikke lignende planer i Danmark, oplyser Discovery Networks.

Premieren på Eurosport som det overordnede sportsbrand for Discovery bliver i morgen, fredag, i forbindelse med Superliga-kampen mellem Sønderjyske og Esbjerg.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Information nedlægger stillinger i sparerunde, Børsen har langt om længe landet ny overenskomst, og MediaWatch har skudt gang i en serie om en række store danske annoncører. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere