MediaWatch

TV 2 vil skrue op for tv-serier

Tv-stationen vil give danskerne endnu flere tv-serier og mener ikke, at markedet er mættet. Til gengæld er millionsatsningen "Lykke-Per" udskudt på ubestemt tid.

2018 bliver med to nye serier det mest ambitiøse år for TV 2's fiktionsafdeling. Men tv-stationen har ambitioner om mange flere tv-serier fremover, fortæller kanalens fiktionschef Katrine Vogelsang til Berlingske.

"Vi ønsker at lave så meget fiktion, som vi overhovedet kan. Og jeg tror, at markedet langt fra er mættet. Tværtimod har de store serier på Netflix og HBO blot skabt en endnu større interesse for serieformatet. Også blandt dem, der skal lave det," siger Katrine Vogelsang til Berlingske.

I 2017 viser TV 2 bl.a. en ny miniserie af Christoffer Boe og en svensk co-produktion om terrorisme og gidseltagning. Derudover producerer TV 2 også serier på nichekanaler som for eksempel Zulu og Charlie.

En af de serier, TV 2 har i støbeskeen, er en tv-serie over Henrik Pontoppidans roman "Lykke-Per". Men ifølge Berlingske er den serie udsat på ubestemt tid, efter at TV 2's ansøgning om 20 mio. kr. fra Public Service Puljen tilsyneladende blev afvist fredag eftermiddag. Hverken TV 2 eller Claus Ladegaard fra Public Service Puljen vil kommentere forløbet over for Berlingske.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere