MediaWatch

TV 2 henter nyt medlem til salgsledelsen

TV 2 har været på fangst hos mediebureau og føjer Christian Godske til den kommercielle ledergruppe. Databerigede og målrettede tv-reklamer bliver blandt hans fokusområder.

Christian Godske.

Christian Godske tiltræder 1. februar en nyoprettet stilling hos TV 2 som head of commercial product development. Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Han kommer fra en stilling som nordisk digital direktør hos mediebureauet Mediacom. Hos TV 2 bliver Christian Godskes opgave at udvikle kommercielle produkter, særligt i krydsfeltet mellem reklamesalg og abonnements-tv.

TV 2 har som ambition at tilbyde målrettede reklamer på TV 2 Play, som i højere grad henvender sig til den enkelte bruger. Og det er bl.a. i det lys, ansættelsen af Christian Godske skal ses.

"Christian Godske er en af de dygtigste i den danske mediebranche, når det kommer til digitale kompetencer, og jeg er både glad og stolt over, at han deler vores vision om fremtidens tv-reklame, og at han har samme ambitioner om at sætte en ny dagorden på reklamemarkedet," siger Flemming Rasmussen, kommerciel direktør hos TV 2, i pressemeddelelsen.

Christian Godske vil referere til Flemming Rasmussen og bliver en del af TV 2's kommercielle ledergruppe, der desuden består af salgsdirektørerne Peter Olafsson og Stig Møller Christensen samt chef for kommercielle partnerskaber, Jacob Fischer-Nielsen.

"Digitale forretningsmodeller og nye digitale muligheder har præget min karriere i mange år, og med de ambitioner, som TV 2 har for fremtidens tv-reklame og for databeriget produktudvikling, får jeg en unik mulighed for at forene TV 2s store kompetence inden for tv-reklame med min erfaring omkring digital og databeriget reklame," udtaler Christian Godske.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere