MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
POLFOTO_46853570.jpg Foto: Ole Steen/Polfoto/Arkiv

Ny antipirat-kampagne vil annoncere på ulovlige sider

Kampagne mod ulovlig streaming og downloading flytter kampen ind på pirat-hjemmesiderne.

AF

Umiddelbart kan det virke bagvendt at bruge annoncekroner hos ulovlige hjemmesider, som man ønsker at lukke, men det er netop, hvad en kampagne mod ulovlig streaming og download af film og tv-serier vil gøre, skriver Berlingske.

Annoncekampagnen skal oplyse brugerne om konsekvenserne ved den ulovlige streaming. Bag kampagnen ”Os der elsker film” står bl.a. aktører fra den danske filmbranche samt RettighedsAlliancen, Egmont, Dansk Industri og TDC, og den kommende annoncekampagne skal gøre målgruppen, der streamer ulovligt opmærksom på konsekvenserne.

"Vi mener, det er ekstremt vigtigt at sætte fokus på konsekvenserne. Det er vores indtryk, at de fleste unge gerne vil opføre sig ordentligt; de er ikke nødvendigvis bevidste om, at de går ind på ulovligt territorium. I trafikken får vi at vide, hvornår vi må gå over fodgængerovergangen, og at vi skal gå på fortovet. De her annoncer skal fungere som en guide til brugeren, så de bliver gjort opmærksom på, at de går over for rødt. At det er ulovligt," siger direktør i RettighedsAlliancen, Maria Fredenslund, til Berlingske

Annoncekampagnen kommer som opfølgning på en kampagnevideo om ulovlig streaming og downloading, der indtil videre er blevet set af 900.000 unikke brugere. For nylig viste en undersøgelse fra Yougov, at næsten hver anden dansker i alderen 15-25 år streamer film eller tv på ulovlige tjenester eller sider minimum en gang om måneden. I aldersgruppen de 15-50-årige er det mere end hver tredje, som benytter de ulovlige tjenester månedligt.

Minister vil have frivillige aftaler med filmpirater  

Hver anden unge streamer film og tv ulovligt  

Nordisk Film TV bliver partner med BBC Worldwide

Netflix flytter ind i 3's mobilabonnement  

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her