MediaWatch

Strong-direktør skifter til Warner Bros.

Fredrik Hillerbrand skifter arbejdsgiver og bliver direktør for selskabet bag "Årgang 0".

Fredrik Hillerbrand, managing director, Warner Bros.

Fredrik Hillerbrand skifter fra Strong Productions til Warner Bros., oplyser hans nye arbejdsgiver i en pressemeddelelse.

Han var tidligere direktør for produktionsselskabet Strix, der efter fusionen med Gong blev til Strong Productions. hvor Fredrik Hillerbrand fortsatte som direktør. Fremover skal han arbejde for Warner Bros., der tidligere hed Eyeworks, hvor han får titel af managing director.

"Vi er begejstrede for at byde Fredrik velkommen til at lede vores produktioner i Danmark. Han bringer en stor portion erfaring og kreativitet med sig, og han er det perfekte valg til at vokse vores danske produktionsselskab," udtaler Ronald Goes, excecutive vice president hos Warner Bros. International Television Production, i meddelelsen.

"[Warner Bros.} har en utroligt stærk portefølje af både egenudviklede og importerede formater. Jeg glæder mig til at slutte mig til holdet og bidrage til vores fortsatte succes," udtaler Hillerbrand om sit nye job.

Warner Bros. står blandt andet bag TV 2's "Årgang 0" og "Spørg Charlie" samt Discoverys "Hælerjagt".

Økonomisk har de sidste to år været relativt svage for Warner Bros. i Danmark. Efter flere år med overskud endte 2014 med et underskud på 6,7 mio. kr., og også i 2015 var der røde tal på bundlinjen. Da var underskuddet 2,7 mio. kr.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere