MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Discovery_2_02.jpg

Fodboldforbund går med i Discoverys annoncenetværk

Forbundet får færdigklippede videoer fra tv-stationens fodboldrettigheder, mens Discovery får mulighed for at sælge annoncer omkring videoklippene.

AF

Dansk Boldspil-Union (DBU) slutter sig til Discovery Networks Danmarks digitale annoncenetværk Premium Video Network. Det skriver Discovery i en pressemeddelelse.

Premium Video Network blev lanceret ved indgangen til 2016 og har bl.a. Metroxpress, BT og Bold.dk. som medlemmer.

Samarbejdet fungerer ved, at Discovery stiller færdigklippede videoer fra tv-stationens fodboldrettigheder til rådighed for medlemmerne, som de kan publicere på deres sites. Videoerne indeholder annoncer, som sælges af Discovery. Tanken bag netværket er, at Discovery kan give merværdi til sine annoncører, mens partnerne kan høste ekstra trafik. Parterne deler desuden de ekstra annonceindtægter.

"I DBU fokuserer vi altid på kommerciel udvikling, så vi altid er relevante i markedet. Vi bruger eksempelvis mange ressourcer på at producere unikt indhold rundt om landsholdet. Derfor har det været naturligt for DBU, at indgå et strategisk indholdssamarbejde med Discovery, hvor DBU bliver en del af Discoverys Premium Video Network," udtaler Katja Moesgaard, adm. direktør i DBU A/S, der er DBU's kommercielle afdeling.

Discovery og DBU har siden 2014 haft et godt samarbejde om visning af fodboldlandsholdets kampe, men det samarbejde udvides altså nu med dagens aftale.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her