MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Rene_Broechner_21042.jpg René Brøchner, adm. direktør, Yousee.

Yousee er afventende om frit valg

Danmarks største tv-distributør har ikke som konkurrenterne kastet sin kærlighed på traditionelt fri valgs-tv og ser bl.a. mod streaming for at give kunderne mere frihed.

AF

Stofa og Boxer har begge præsenteret frit valgs-tv, hvor kunderne kan købe tv-kanaler i løsvægt, mens markedslederen, Yousee, endnu ikke er gået samme vej. Og et træk i stil med konkurrenternes er ikke nødvendigvis nært forestående, skriver Finans.

Til mediet siger Yousees adm. direktør, René Brøchner, at tv-distributøren arbejder med at give kunderne mere valgfrihed, men vil ikke lægge sig fast på en klassisk frit valgs-model som vejen frem.

I stedet retter Yousee sit fokus på streamingtjenester.

"I dag handler frit valg ligeså meget om at kunne se de enkelte programmer, når og hvor det passer ind i vores hverdag - det tror jeg, de fleste kan genkende. Vi ser en markant stigning i streaming af tv-programmer fra den traditionelle sendeflade på tværs af kundernes mobile skærme," siger René Brøchner til Finans.

Han fortæller videre, at Yousee "arbejder på at videreudvikle mulighederne for at tage film, serier og programmer med på farten."

Boxer har meddelt, at selskabet lancerer sit nye frit valgs-produkt 5. april. Stofa ruller sin løsning ud 31. marts til selskabets kunder i Aarhus og i resten af landet 3. maj.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her