MediaWatch

Alternativet: Fokuser på indholdet i debat om TV 2

Alternativets kulturordfører mener, at det bliver svært at sælge TV 2 med de verserende EU-sagen in mente og opfordrer i stedet til at fokusere på, hvordan det bedste indhold sikres

Rasmus Nordqvist, kulturordfører for Alternativet.

Der er fornyet debat om et eventuelt salg af det statsejede TV 2. Alternativet hører ikke til dem, der mener, at et salg af tv-selskabet er oplagt, skriver partiets kulturordfører, Rasmus Nordqvist, i et debatindlæg på altinget.dk.

Han mener, at de verserende sager i EU-systemet om statsstøtte betyder, at det er "højst usandsynligt", at interesserede købere skulle bide på krogen. Hvis TV 2 ender som taber af sagerne, kan det koste milliarder af kroner for selskabet.

Rasmus Nordqvist opfordrer i stedet til at fokusere på, hvordan det bedste indhold sikres på TV 2.

"Kanalen bør have den ejerform, der bedst muligt sikrer en stærk og bred indholdsflade. Og der er ikke noget, der tyder på, at et salg ville være en garant for et fortsat højt niveau på indholdssiden - snarere tværtimod. I sit debatindlæg om konsekvenserne af et eventuelt salg af TV 2 understreger Frands Mortensen (professor på Aarhus Universitet, red.), at den højeste kvalitet i sendefladerne finder man på de statsejede stationer - både herhjemme og i vores nabolande. Det mener jeg, at vi skal tage pejling efter," skriver Rasmus Nordqvist i sit debatindlæg.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere