MediaWatch

Kampen mellem BBC og tidligere Top Gear-trio spidser til

Netflix forhandler med BBC om rettighederne til at vise ny udgave af Top Gear. Programmerne kan få premiere på Netflix samtidig med, at de tre tidligere værters nye bilprogram vises på Amazon.

Kampen om tv-seerne bliver benhård, når streamingtjenesten Amazon til efteråret har premiere på deres nye bilprogram med de tre tidligere Top Gear-værter; Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May.

Verdens største streamingtjeneste Netflix forhandler nemlig i øjeblikket med BBC om at vise de kommende afsnit af BBC's nye version af Top Gear. Det skriver The Guardian.

Den britiske tv-station er i fuld sving med at optage den første af de nye sæsoner af bilprogrammet, der har værterne Chris Evans og Matt LeBlanc i spidsen.

Dyre drenge

Efter Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May forlod BBC, forhandlede Netflix med de tre forhenværende Top Gear-værter om at producere et nyt bilprogram, men streamingtjenesten besluttede i sidste ende at takke nej på grund af prisen.

Ifølge The Guardian har Amazon betalt Top Gear-trioen 160 mio. pund (1,5 mia. kr.) for deres kommende programrække.

”Vi har tidligere episoder af Top Gear (på Netflix, red.), så vi har en ret god målestok for, hvad publikum kan lide. Vores købsbeslutninger plejer at være temmelig datadrevet. Det var tydeligvis ikke pengene værd at indgå en aftale. Jeg synes, at de solgte sig selv for langt flere penge [end de er værd]," udtalte Netflix’ tidligere produktchef, Neil Hunt, til hjemmesiden Digital Spy.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere