MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
top_gear.jpg

Kampen mellem BBC og tidligere Top Gear-trio spidser til

Netflix forhandler med BBC om rettighederne til at vise ny udgave af Top Gear. Programmerne kan få premiere på Netflix samtidig med, at de tre tidligere værters nye bilprogram vises på Amazon.

AF

Kampen om tv-seerne bliver benhård, når streamingtjenesten Amazon til efteråret har premiere på deres nye bilprogram med de tre tidligere Top Gear-værter; Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May.

Verdens største streamingtjeneste Netflix forhandler nemlig i øjeblikket med BBC om at vise de kommende afsnit af BBC's nye version af Top Gear. Det skriver The Guardian.

Den britiske tv-station er i fuld sving med at optage den første af de nye sæsoner af bilprogrammet, der har værterne Chris Evans og Matt LeBlanc i spidsen.

Dyre drenge

Efter Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May forlod BBC, forhandlede Netflix med de tre forhenværende Top Gear-værter om at producere et nyt bilprogram, men streamingtjenesten besluttede i sidste ende at takke nej på grund af prisen.

Ifølge The Guardian har Amazon betalt Top Gear-trioen 160 mio. pund (1,5 mia. kr.) for deres kommende programrække.

”Vi har tidligere episoder af Top Gear (på Netflix, red.), så vi har en ret god målestok for, hvad publikum kan lide. Vores købsbeslutninger plejer at være temmelig datadrevet. Det var tydeligvis ikke pengene værd at indgå en aftale. Jeg synes, at de solgte sig selv for langt flere penge [end de er værd]," udtalte Netflix’ tidligere produktchef, Neil Hunt, til hjemmesiden Digital Spy.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her