MediaWatch

Digitalt salg af film på nettet stiger

Fremgangen får Nordisk Film til at tro, at digitale købefilm har stort potentiale. Lektor tvivler.

Nye tal viser, at det digitale salg af enkeltvise film på nettet er i voldsom stigning. Og det mærker man hos Nordisk Film, skriver Politiken.

"Antallet af digitale køb er steget med 150 pct. det sidste år. Det får os til at tro, at digitale købefilm har stort potentiale," siger Adrian Mandrup, nordisk salgsdirektør hos Nordisk Film, til Politiken.

Også TDC's Blockbuster og SF Film oplever den stigende interesse for at købe adgang til enkelte film på nettet. Ifølge SF Film er det især børnetitler, der driver udviklingen.

Derimod tror Henrik Søndergaard, lektor på intistut for Medier, Erkendelse og Formidling ved Københavns Universitet, ikke, at det digitale salg kan erstatte den tabte indtjening på dvd-markedet.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere