MediaWatch

Superbowl får næsten 112 millioner seere i USA

111,9 millioner tv-seere så Denver Broncos vinde Superbowl over Carolina Panthers sent søndag.

Selv om næsten 112 mio. tv-seere i USA havde tændt for søndagens Superbowl, missede den store sportsbegivenhed sidste års seerrekord.

Superbowl nummer 50 i rækken fik 2,5 mio. seere færre end sidste års finale, hvor New England Patriots vandt.

Det skriver flere nyhedsbureauer.

Denver Broncos vandt 24-10 over Carolina Panthers. Det faktum, at kampen var uden spænding mod slutningen, er formentlig årsag til, at rekorden ikke blev slået for andet år i træk.

Alligevel rangerer årets Superbowl nu som historiens tredjemest sete tv-program i USA.

I staten Nevada, hvor spil og kasinoer udgør en stor del af indtægterne, blev der spillet for op mod en mia. kr.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere