MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
u5t6jnxeimlpo0ybjlb2.jpg Foto: PR

Viasat kompenserer kunder for mistede kanaler

Parabolkunder hos Viasat er fanget i striden mellem Canal Digital og Discovery Networks. Viasat vælger at kompensere kunderne for de mistede Discovery-kanaler.

AF

Canal Digital og Discovery Networks kan ikke blive enige om en ny distributionsaftale. Det betyder, at der siden mandag midnat har været sort skærm på Discovery-kanalerne i omkring 200.000 danske husstande.

En del af dem modtager tv fra Viasat via parabol. Viasat-kunderne er kommet i klemme, fordi Viasat køber fire Discovery-kanaler, Kanal 4, Kanal 5, Canal 9 og Eurosport Danmark, gennem Canal Digital. Og kunderne bliver nu kompenseret for tabet af kanalerne, skriver Viasat på sin hjemmeside.

Viasat skriver, at "en kunde, som midlertidigt ikke kan se Kanal 4 og Kanal 5, vil blive kompenseret, hvad der svarer til 15 kr./md. Og en kunde, som midlertidigt ikke kan se Kanal 4, Kanal 5, Canal 9 og Eurosport Danmark, bliver kompenseret, hvad der svarer til 30 kr./md. Kompensationen udbetales for det antal dage, man ikke har kunne se kanalerne og fratrækkes på kundens næste regning."

Derudover får kunderne adgang til Viasats seks filmkanaler eller et antal lejefilm, som bliver lagt på kundernes tv-boks, afhængigt af hvilken pakke kunderne abonnerer på.

Også Canal Digital har valgt at give kunderne adgang til et større udbud af tv-kanaler, så længe konflikten står på. Canal Digital giver til gengæld ikke rabat på kundernes betalinger.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her