MediaWatch

Viasat kompenserer kunder for mistede kanaler

Parabolkunder hos Viasat er fanget i striden mellem Canal Digital og Discovery Networks. Viasat vælger at kompensere kunderne for de mistede Discovery-kanaler.

Canal Digital og Discovery Networks kan ikke blive enige om en ny distributionsaftale. Det betyder, at der siden mandag midnat har været sort skærm på Discovery-kanalerne i omkring 200.000 danske husstande.

En del af dem modtager tv fra Viasat via parabol. Viasat-kunderne er kommet i klemme, fordi Viasat køber fire Discovery-kanaler, Kanal 4, Kanal 5, Canal 9 og Eurosport Danmark, gennem Canal Digital. Og kunderne bliver nu kompenseret for tabet af kanalerne, skriver Viasat på sin hjemmeside.

Viasat skriver, at "en kunde, som midlertidigt ikke kan se Kanal 4 og Kanal 5, vil blive kompenseret, hvad der svarer til 15 kr./md. Og en kunde, som midlertidigt ikke kan se Kanal 4, Kanal 5, Canal 9 og Eurosport Danmark, bliver kompenseret, hvad der svarer til 30 kr./md. Kompensationen udbetales for det antal dage, man ikke har kunne se kanalerne og fratrækkes på kundens næste regning."

Derudover får kunderne adgang til Viasats seks filmkanaler eller et antal lejefilm, som bliver lagt på kundernes tv-boks, afhængigt af hvilken pakke kunderne abonnerer på.

Også Canal Digital har valgt at give kunderne adgang til et større udbud af tv-kanaler, så længe konflikten står på. Canal Digital giver til gengæld ikke rabat på kundernes betalinger.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere