MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Discovery_2_02.jpg

Canal Digitals ejer stopper reklamer på Discovery-kanaler

Telenor, som ejer Canal Digital, har trukket sig fra at annoncere på Discoverys kanaler. Telenor afviser sammenhæng til verserende konflikt.

AF

Der bliver nu skovlet mere kul på konflikten mellem Canal Digital og Discovery Networks.

Seere på Discoverys kanaler bliver ikke længere præsenteret for Telenor-reklamer, efter det norskejede teleselskab har valgt at trække sine reklamer fra kanalerne. Det skriver Kampanje.

Telenor ejer Canal Digital, som ligger i konflikt med Discovery Networks. Parterne er ikke blevet enige om en ny distributionsaftale. Den seneste udløb ved midnat mandag, og der er derfor sort skærm på Discovery-kanalerne i omkring 2,5 mio. husstande i de skandinaviske lande.

Telenor afviser imidlertid, at der er en sammenhæng mellem konflikten og den stoppede annoncering.

"Vi har ikke længere en aftale med Discovery. Nedslagsfeltet til kanalerne er reduceret dramatisk, og vi får ikke den samme effekt af reklameplaceringen, som vi gjorde tidligere," siger Kenneth Tjøndal Pettersen, kommunikationsdirektør i Canal Digital, til Kampanje.

Hos Discovery møder beslutningen fra Telenor ikke udbredt forståelse.

"Telenor er den tv-distributør i Norge, som bidrager mindst til produktion af norsk indhold, men som kontrollerer den største andel af markedet. At de nu gennem medierne varsler, at de vil skære hele annoncebeløbet på vores kanaler viser vel bare, at de er villige til at bruge sine store muskler på at forsvare sin dominerende position. Påstanden om at dette ikke har noget med konflikten at gøre, siger vel mest om Telenors troværdighed i denne sag," siger Espen Skoland, kommunikationsdirektør i Discovery, til Kampanje.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her