MediaWatch

Canal Digitals ejer stopper reklamer på Discovery-kanaler

Telenor, som ejer Canal Digital, har trukket sig fra at annoncere på Discoverys kanaler. Telenor afviser sammenhæng til verserende konflikt.

Der bliver nu skovlet mere kul på konflikten mellem Canal Digital og Discovery Networks.

Seere på Discoverys kanaler bliver ikke længere præsenteret for Telenor-reklamer, efter det norskejede teleselskab har valgt at trække sine reklamer fra kanalerne. Det skriver Kampanje.

Telenor ejer Canal Digital, som ligger i konflikt med Discovery Networks. Parterne er ikke blevet enige om en ny distributionsaftale. Den seneste udløb ved midnat mandag, og der er derfor sort skærm på Discovery-kanalerne i omkring 2,5 mio. husstande i de skandinaviske lande.

Telenor afviser imidlertid, at der er en sammenhæng mellem konflikten og den stoppede annoncering.

"Vi har ikke længere en aftale med Discovery. Nedslagsfeltet til kanalerne er reduceret dramatisk, og vi får ikke den samme effekt af reklameplaceringen, som vi gjorde tidligere," siger Kenneth Tjøndal Pettersen, kommunikationsdirektør i Canal Digital, til Kampanje.

Hos Discovery møder beslutningen fra Telenor ikke udbredt forståelse.

"Telenor er den tv-distributør i Norge, som bidrager mindst til produktion af norsk indhold, men som kontrollerer den største andel af markedet. At de nu gennem medierne varsler, at de vil skære hele annoncebeløbet på vores kanaler viser vel bare, at de er villige til at bruge sine store muskler på at forsvare sin dominerende position. Påstanden om at dette ikke har noget med konflikten at gøre, siger vel mest om Telenors troværdighed i denne sag," siger Espen Skoland, kommunikationsdirektør i Discovery, til Kampanje.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere