MediaWatch

Mayday køber århusiansk produktionsselskab

Mayday investerer og køber 100 pct. af selskab i Aarhus. Dermed er Mayday repræsenteret i Danmarks fire største byer.

Fra venstre: Viktor Sloth, Tue Kempf og Martin Strandgaard

Mayday Film har fundet tegnebogen frem og har købt Klap Film, der har hjemme i Aarhus. Det oplyser Mayday i en pressemeddelelse.

Klap Film har produceret bl.a. film, billede og lyd til selskaber som Bestseller, Hi-Fi Klubben og Microsoft. Opkøbet betyder, at Mayday nu har afdelinger i landets fire største byer, København, Aarhus, Odense og Aalborg.

"Aarhus er Danmarks næststørste by og et vitalt centrum for kreativitet i Danmark. Overtagelsen af Klap Film er en stor drøm, der går i opfyldelse, og betyder, at vi nu bliver fuldt dækket med afdelinger i Aarhus, Odense, Aalborg og København. Således står vi rigtigt godt rustet til vores videre udvikling af selskabet til glæde for vores kunder og medarbejdere," siger Tue Kempf, direktør i Mayday, i pressemeddelelsen.

Klap FIlm var tidligere ejet af reklamebureauet Envision og kommunikationsbureauet Marv.

"Hos Envision og Marv er vi glade for, at også Mayday Film har fået øje på Klap Films unikke kompetencer. Med salget af Klap Film vil der med sikkerhed kunne sættes ekstra fart i udviklingen af ny filmkreativitet i Aarhus. Vores ambition har aldrig været selv at drive et produktionsselskab, men at få tilført erfarne filmfolk til selskabet for at sikre den fortsatte udvikling. Det må man sige, er sket nu," siger Anders Tranæs, adm. direktør i Marv, i pressemeddelelsen.

De to hovedmænd bag Klap Film er Martin Strandgaard og Viktor Sloth.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere