MediaWatch

Dansk Discovery-direktør får midlertidig norsk nøglerolle

Kommerciel direktør stopper i Discovery i Norge, og indtil hans afløser er fundet, træder dansk Discovery-direktør og viceadm. direktør i Nordics Business til.

Christian Kemp, adm. direktør i Discovery Networks i Danmark, overtager midlertidigt det kommercielle ansvar for Discovery i Norge. Det skriver Kampanje.

Det sker som en konsekvens af, at Bjørn Solvang efter otte år stopper som kommerciel direktør i Discovery Networks Norge. Christian Kemp, som også er viceadm. direktør i Discoverys nordiske division, Nordics Business, skal dog ikke sidde alene med opgaven. Ansvaret deler han med adm. direktør i Discovery Networks Norge, Tine Jensen, indtil en permanent kommerciel direktør er fundet.

Bjørn Solvang siger til Kampanje, at "det føles rigtigt" at prøve noget andet, men han ønsker ikke at uddybe, hvorfor han stopper. Han afviser, at det skyldes uenigheder.

Bjørn Solvang var den første direktør, som Discoverys tidligere topchef i Norge Harald Strømme hentede til tv-stationen. Han kom dengang fra reklame- og mediebureauet Futatsu Industries, som han var med til at opbygge.

Forsiden lige nu

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere