MediaWatch

Godt en million så landskamp

Lørdagens VM-playoff mellem Danmark og Irland i VM-playoff blev det mest sete program nogen sinde på Discovery Networks Danmark.

Kvalifikationskampen mellem Danmark og Irland blev historiens mest sete program på Discovery Networks Danmark, der tæller Kanal 5, Kanal 4, 6'eren samt Eurosport- og Discovery-kanalerne.

Således kiggede 1.060.000 seere med på Kanal 5, da kampen i Parken sluttede 0-0.

Det første gang nogensinde, at et program bliver set af mere end en million på en Discovery-kanal. Den hidtidige rekord var Danmark-Rumænien 8. oktober, der havde præcis en million seere.

"Vi er ovenud begejstrede for de flotte seertal til Danmark-Irland. For Kanal 5 og Discovery er det en kæmpe milepæl, at vi for første gang nogen sinde har mere end en million seere til et program, siger Christian Kemp, administrerende direktør hos Discovery Networks Danmark.

Tirsdag blænder samme kanal op for returkampen, der spilles i Dublin.

"Danskerne har i den grad taget Kanal 5 til sig som fodboldlandsholdets hjemmebane. Vi håber selvfølgelig, at mindst lige så mange følger med i morgen, når Eriksen og co. forhåbentligt sikrer billetterne til sommerens VM i Rusland," siger Christian Kemp.

/ritzau/MediaWatch

Forsiden lige nu

Ritzaus Bureau køber Scanpix af Berlingske

Ritzaus Bureau sætter sig på en større del af fotomarkedet med overtagelse af billedbureauet Scanpix fra Berlingske Media. Opkøbet følger forårets overtagelse af Polfoto.

Seneste TV

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere