MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
125192098.jpg

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier lukker ugeaviser, DR finder ny nyhedsdirektør og Altinget-stifter giver direktørstafetten videre. Få overblikket over de vigtigste begivenheder i Mediedanmark i denne uge.

111105122.jpg

Test din MediaIQ

Har du fulgt ordentligt med i mediebranchen i den seneste uge? Ellers har du chancen for at blive opdateret og testet her - og vinde en iPad Mini.

ReneSzczyrbak_0297.jpg

STV havde et ualmindeligt godt 2016

Produktionsselskabet bag bl.a. "Millionær på bistand" og "Krejlerkongen" pressede sin indtjening i vejret i 2016. "Vi ramte skiven," siger adm. direktør for STV, der til gengæld måtte se søsterselskab gå i minus.

Summarum.jpg

DR-cirkus optræder i år på live-tv

Cirkus Summarum, der i 2015 blev kritiseret for at skævvride konkurrencen på cirkus-markedet, udvider i år sin rækkevidde og bliver sendt på live-tv.

111105122.jpg

French får ansvar for DR's dyreste programområde

Det er et stort maskineri, Sandy French stiller sig i spidsen for, når hun 1. august bliver nyhedsdirektør i DR. Huset producerede nyhedsprogrammer sidste år for 700 mio. kr., hovedparten i DR Nyheder.

Alt det vi deler.JPG

TV 2 vinder guld for reklamefilm

"Alt det vi deler"-reklamen indbringer TV 2 óg stationens reklamebureau guld ved den internationale reklamefestival Cannes Lions.

redbull1.jpg

Roskilde Festival forlænger aftale med Red Bull TV

De næste to år skal det østrigske selskab bag energidrikken producere og distribuere festival-tv fra Nordens største musikfestival. "Ikke mange står i kø for opgaven," lyder det fra Roskilde Festival.

Operation X

Top 20: "Operation X" tog højdespring

Mens "Matador" lagde yderligere afstand ned til listens andenplads, nåede TV 2's undersøgende journalistiske program "Operation X" også højt op på barometeret over de mest sete programmer i sidste uge.