MediaWatch

Pressenævnet afviser Se og Hør-klage over Radio24syv

Radio24syvs dækning af ugeblads brug af paparazzibilleder bliver ikke kritiseret af Pressenævnet.

Pressenævnet udtaler ikke kritik af Radio24syv efter en klage fra Se og Hør. Det oplyser nævnet i en kendelse.

Se og Hør klagede over dækningen i Radio24syv af ugebladets brug af paparazzibilleder. Klagen gjaldt "de fremsatte beskyldninger om ulovlige paparazzibilleder, Radio24syvs vinkling og forelæggelse for Se og Hørs redaktør."

Men alle klagepunkterne bliver afvist af Pressenævnet.

"Nævnet udtalte ikke kritik af Radio24syv, ligesom Aller Media (udgiver af Se og Hør, red.) ikke fik ret til at få bragt et genmæle. Det bemærkes, at nævnet ikke tog stilling til lovligheden af billederne," skriver Pressenævnet i kendelsen.

De radioindslag og artikler, som lægger til grund for Se og Hørs klage, blev bragt af Radio24syv i begyndelsen af september. De handlede om ugebladets brug af paparazzibilleder i perioden august 2015 til august 2016.

Forsiden lige nu

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Test din MediaIQ

Har du fulgt ordentligt med i mediebranchen i den seneste uge? Ellers har du chancen for at blive opdateret og testet her - og vinde en iPad.

Seneste Radio

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere