MediaWatch

P5 i digital overhalingsbane

Sidste års relancering af den digitale radiokanal P5 har gjort kanalen til den fjerde mest lyttede sidste år.

DR's radiokanal for den modne målgruppe, P5, er nu den mest lyttede af DR's rene digitale kanaler. Det fremgår af årsopgørelsen fra DR Medieforskning, der udgives i rapporten "Medieudviklingen 2015" senere i januar, skriver DR Kommunikation.

P5 er i løbet af det sidste år gået fra at være den niende mest lyttede kanal til at være nummer fire – kun overgået af P4, P3 og P1, der både sender på FM og digitalt. I gennemsnit lagde 550.000 øre til P5 ugentligt i 2015.

Stigningen skyldes ifølge DR omlægningen af P4 og P5 i slutningen af 2014, hvor flere klassiske radioprogrammer, herunder "Giro 413" under nogen protest blev flyttet fra den brede P4 til den rent digitale P5. DR's radiokanaler er generelt gået tilbage på FM, mens de digitale kanaler har vundet sidste år, skriver DR.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Radio

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere