MediaWatch

Dansker ryger til tops i stor mediekoncern

Christian Vollerslev er blevet kommerciel direktør for Dentsu Aegis-koncernens amerikanske flagskib. Dermed har han bevæget sig et skridt op i en af verdens største bureaugrupper.

PR/Dentsu Aegis Network

Danskeren Christian Vollerslev har bevæget sig endnu et skridt op i Dentsu Aegis, som er en af verdens største internationale medie- og marketingskoncerner.

Det skriver Børsen.

Christian Vollerslev, som er 39 år, blev i efteråret 2015 udnævnt til næstkommanderende i Dentsu Aegis-koncernens amerikanske flagskib, Dentsu Aegis Network US. Den titel opgraderer han nu til kommerciel direktør for samme enhed.

"Jeg arbejder i fantastisk virksomhed, hvor vores medarbejdere gør det utrolig godt, så jeg er stolt og ydmyg over at blive forfremmet igen ", siger Christian Vollerslevn til Børsen.

Med den nye titel som chief commercial officer får Christian Vollerslev kommercielt ansvar for ca. 10.000 ansatte fordelt på kontorer spredt ud i hele USA i et selskab med en omsætning på omkring 15,5 mia. dollar (100 mia. kr.).

"Som chief commercial officer for Dentsu Aegis Network USA er jeg ansvarlig for at lede den kommercielle dagsorden på tværs af koncernen, og jeg er en vigtig drivkraft for koncernens strategi. Mit primære fokus er at lede de kommercielle muligheder på tværs af vores gruppes 14,8 milliarder faktureringer og køre samarbejde mellem de mere end 9.000 mennesker, der arbejder på tværs af 22 amerikanske agenturer," skriver Christian Vollerslevn om sin nye stilling på sin Linkedin-profil.

Forretningsmanden har en kandidat fra CBS i København og har tidligere studeret op Harvard Business School i Boston.

Aegis Media skifter navn til 'Dentsu Aegis Network'

GroupM henter endnu en tidl. Aegis-direktør

Dentsu Aegis mister trading director

Mads Bredal ny landechef for Dentsu Aegis

Forsiden lige nu

"Vi er pivstolte over DR3"

JULESTAFET 2017. Paradise Papers og Panama Papers var årets store historier, som viser, hvad globalt journalistisk samarbejde kan udrette, mener DR's mediedirektør Henriette Marienlund, der peger på de kommende medieforhandlinger, som værende næste års cliffhanger.

Dagens Byggeri bliver 100 pct. digitalt

Fagudgivelsen Dagens Byggeri, som FBG Medier står bag, bliver lagt om til et rent digitalt foretagende. Sidste trykte udgave af magasinet er netop sendt på gaden.

Seneste Kommunikation

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere