MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Alt det vi deler.JPG Foto: Screenshot fra "Alt det vi deler" på Youtube

TV 2 vinder guld for reklamefilm

"Alt det vi deler"-reklamen indbringer TV 2 óg stationens reklamebureau guld ved den internationale reklamefestival Cannes Lions.

AF

Tirsdag aften modtog TV 2 og reklamebureauet &Co guld i kategorien "Cyber - Social Media" ved reklamefestivalen Cannes Lions i Frankrig. Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Guldet blev givet for brandingfilmen "Alt det vi deler", der er en reklame for TV 2, som blev et viralt hit og delt i stort omfang på sociale medier i begyndelsen af året. Efter TV 2 oversatte den til engelsk "All that we share" er den tre minutter lange reklamefilm blevet delt af blandt andre den amerikanske talkshow-vært Ellen DeGeneres, milliardær-entreprenøren Richard Branson og den canadiske premierminister Justin Trudeau.

Ifølge TV 2's egne opgørelser er filmen blevet afspillet 307 mio. gange på verdensplan.

"Det er en stor forløsning for alle, der har været med på "Alt det vi deler". I dag (tirsdag, red.) præmieres vi for filmen – men det er vigtigt at huske på, at den rejse, vi har været igennem de sidste 18 måneder med ny TV 2-tagline, for alvor kulminerer nu," siger Jacob Weinreich, marketingchef på TV 2, i meddelelsen.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her