MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Erik Eisenberg5 (2) 3x5-version3.jpg Erik Eisenberg. | Foto: PR/Danish Crown

Danish Crown skal igen have ny kommunikationsdirektør

Et år efter udpegelsen som kommunikationsdirektør i Danish Crown fratræder Erik Eisenberg. Nu skal koncernen igen i gang med at finde en afløser.

JØRGEN RUDBECK, FØDEVAREWATCH

Da Erik Eisenberg 1. januar 2016 tiltrådte stillingen som kommunikationsdirektør i Danish Crown skulle han træde i de store sko, som foregående direktør Anne Villemoes havde efterladt.

Hun nåede at lede slagteriets kommunikation i mange år, mens afløseren nu efter kun godt et år har valgt at forlade embedet.

Det oplyser Danish Crown i en medddelelse. Fratrædelsen sker ifølge Danish Crown af personlige årsager.

Forud for arbejdet i Danish Crown var Erik Eisenberg ansat i Mærsk og Dansk Supermarked.

"Jeg har haft et spændende job i et spændende firma i en spændende omvæltningstid. Men jeg må samtidig konstatere, at efter mere end 10 år i toplederroller som ansvarlig for store, anerkendte firmaers kommunikation har jeg personligt brug for et sporskifte," udtaler Erik Eisenberg i en kommentar.

Erik Eisenberg har været med under udarbejdelsen af Danish Crowns senest præsenterede strategi "4WD – Forward", som blev lanceret i november.

"Erik Eisenberg har spillet en stor og vigtig rolle i at realisere vores fælles ambition om at forandre Danish Crown omdømmemæssigt – fra en dansk slagterivirksomhed til en international fødevare- og forædlingsvirksomhed. Det arbejde fortsætter, men vi tager til efterretning, at Erik ikke længere skal være en del af projektet. Vi ønsker ham held og lykke med den videre færd," udtaler adm. direktør Jais Valeur i meddelelsen.

Danish Crown igangsætter nu en søgning efter en afløser.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her