MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
COLOURBOX1518691.jpg

Analyse: Annoncører vil holde lidt mere på pengene

Annoncebudgetterne vil få et nøk opad igen i år, men mindre end de seneste to år ifølge analyse.

AF

2017 vil blive endnu et år med forsigtig optimisme i marketingafdelingerne, skriver Bureaubiz.

Annoncebudgetterne står til at vokse, men ikke så meget som i de foregående to år. Det konkluderer analysen Myimage, der gennemføres af Myresearch. 708 annoncører deltager i undersøgelsen, hvor de bl.a. svarer på enkelte spørgsmål om den forventede udvikling i marketingbudgettet.

Samlet lander billedet på en vækst på 2,3 pct. for 2017. Det er en tilbagegang i forhold til sidste år, hvor annoncørerne forventede en stigning på 4,5 pct. Forrige år var tallet på 3,4 pct.

Analysen bygger på et samlet marketingbudget på knap 10 mia. kr., skriver Bureaubiz.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her